6 december 2013

Kleine stapjes voor ontwikkeling.


"Schrijf vanaf vandaag elke dag een klein stukje, dan heb je aan het eind van je studietijd een boek geschreven." Dat was het advies van Wim DaniĆ«ls aan het begin van het collegejaar aan alle eerstejaars studenten. Deze uitspraak heb ik sindsdien niet los kunnen laten. Ikzelf ben vandaag begonnen, sorry Wim ik weet dat het te laat is, met het naleven van deze tip. 
Volgens mij is dit echteen gouden tip wanneer het gaat om het zelf ontwikkeling. Nu zeg ik niet dat iedereen elke dag moet gaan schrijven, maar wel dat het verstandig is dat wanneer je ergens beter in wilt worden je klein moet beginnen. Kleine stapjes zorgen later voor een groot geheel. De enige manier om beter te worden in iets, is immers door iets te doen.
Ik geloof in talent en zelfontwikkeling, dat iedereen ergens voor bestemd is. Ook geloof ik dat veel talent nooit aan de buitenwereld getoond zal worden, wat zonde maar begrijpelijk is. Mensen worden niet graag afgewezen. Alsnog zou de wereld kleurrijker zijn, boeiender wanneer mensen meer zouden durven. Vandaag ben ik dus begonnen met het schrijven, elke dag een klein stukje. Eigenlijk ben ik twee weken geleden al begonnen met extra energie stoppen in ontwikkeling, namelijk door het schrijven van mijn blog. Dat doe ik natuurlijk omdat ik het leuk vind, maar ook om mezelf verder te ontwikkelen. Want wat is de wereld nu zonder ontwikkeling? Een plek voor eeuwige stagnatie. 
Nu ga ik na een dag opdrachten voor school te hebben getikt mijn computer maar eens dichtslaan en een rondje hardlopen (wat overigens ook een klein stapje dat ik neem om in de zomer mee te kunnen doen aan verschillende runs).
Liefs,
Nienke ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...